Kompanija MADI d.o.o. iz Tešnja već decenijama slovi za jednog od lidera domaće mesne industrije, a njihov pristup poslu temelji se na porodičnim vrijednostima, dosljednoj implementaciji međunarodnih standarda i kontinuiranim investicijama u ljude, tehnologiju i održivost.
Iza impresivnih rezultata krije se jasno definirana strategija rasta i predanost svakom segmentu poslovanja – od farme do stola.
Za Biznis.ba otkrili su o ključnim pitanjima njihovih svakodnevnih izazova, principima poslovanja, velikim investicijama u ljude i tehnologiju, ali i planovima za budućnost.
MADI proizvodnja je u skladu sa međunarodnim standardima poput ISO, HALAL i HACCP. Zanimalo nas je koliko je izazovno svakodnevno održavati taj nivo.
– MADI d.o.o., kao i sve kćerke firme, ima implementirane ISO i Halal standarde, a pored toga radi u skladu sa načelima propisanim HACCP metodologijom koja je zakonska obaveza. Održavanje proizvodnje u skladu s međunarodnim standardima kao što su ISO, HALAL i HACCP svakodnevni je izazov, ali i ključna obaveza u mesnoj industriji. Oni ne predstavljaju samo formalan okvir, već su temelj povjerenja potrošača, sigurnosti i kvaliteta proizvoda. To znači da se vrši konstantno ulaganje u edukaciju zaposlenika, održavanje higijenskih uslova, praćenje sljedivosti sirovina, te da se redovno sprovode interne i eksterne kontrole – kaže Maid Jabandžić, direktor društva MADI.

Poseban izazov predstavlja sljedivost: svaki dan, svaki proizvod mora zadovoljiti iste stroge kriterije, bez odstupanja.
– HACCP sistem podrazumijeva neprekidnu analizu i kontrolu kritičnih tačaka u proizvodnji kako bi se spriječio bilo kakav rizik po sigurnost hrane. S druge strane, specifičnosti HALAL certifikata zahtijevaju dodatnu pažnju u svakom segmentu – od odabira dobavljača i sirovina, do načina klanja, korištenja propisanih i dozvoljenih aditiva i pakovanja – poručuje.
Jedan od temelja poslovne filozofije kompanije MADI jeste potpuna kontrola nad proizvodnim procesima. U vremenu kada su potrošači sve svjesniji porijekla hrane koju konzumiraju, transparentnost, sigurnost i kvalitet postaju neizostavni elementi povjerenja. Upravo zato kompanija MADI već godinama primjenjuje princip “od farme do stola”, čime osigurava najviše standarde u svakom segmentu proizvodnje.
– Kada spomenete princip “od farme do stola”, moram vam reći da smo se mi jako dugo trudili da zaokružimo sve procese “in house”. To podrazumijeva praćenje i kontrolu cjelokupnog lanca proizvodnje hrane počevši od uzgoja životinja, preko prerade i pakovanja, pa sve do isporuke krajnjem potrošaču. Svaki ovaj korak se prati i obavezno dokumentuje čime se osigurava potpuna sljedivost što je izuzetno važno ne samo za kvalitet već i za brzo reagovanje u slučaju detekcije bilo kakvih neusklađenosti. Ovakav pristup doprinosi kvalitetu finalnog proizvoda, smanjuje rizik od kontaminacije čime se osigurava transparentnost i stiče povjerenje potrošača. Kako bi cijeli proces proizvodnje bio zaokružen moram pomenuti i ostalih šest kompanija kojima je MADI vezan vlasničkom strukturom – ističe za Biznis.ba.
Agrofarms d.o.o. jedna je od njihovih najvećih investicija, a koja se bavi proizvodnjom žitarica i uzgojem goveda. Kompanija Euro Meat d.o.o. u Maglaju bavi se proizvodnjom, prodajom i distribucijom crvenog mesa. U porodici MADI je i Veterinarska stanica d.o.o. čiji je godišnji kapacitet jednodnevnih pilića preko 22 miliona, zatim kompanija Agromix d.o.o., koja se bavi proizvodnjom stočne hrane i prometom sirovina za stočnu hranu, a u koju je kompanija Madi investirala kada je u pitanju proizvodnja oko 19 miliona konvertibilnih maraka i ljestvicu kvaliteta podigli na zavidan nivo.
– To je danas jedan od najvećih proizvođača stočne hrane u državi, a svakako smo lider u toj branši u regionu. Razlog je vrlo jednostavan, MADI, kojem treba više od 70.000 tona hrane za piliće godišnje je ogroman potrošač, a pored toga, proizvodnju plasiramo i na druga tržišta – kaže Maid Jabandžić.
Također, MI – POWER d.o.o. se bavi proizvodnom električne energije, a MADI GmbH izgradnjom i trgovinom nekretninama u Austriji.

U vremenu kada klimatske promjene postaju svakodnevna realnost, kompanije koje prepoznaju važnost ulaganja u obnovljive izvore energije postavljaju standarde odgovornog poslovanja. MADI je među rijetkima koji su taj korak napravili na vrijeme, prepoznavši potencijal solarne energije ne samo kao ekonomsku, već i ekološku vrijednost. Danas u već prepoznatljivi u korištenju solarne energije u prehrambenoj industriji u BiH, s rezultatima koji govore sami za sebe.
Zanimalo nas je kakav je konkretan doprinos ovih investicija i kako se održivost manifestuje u brojke.
– Prvi smo u BiH koji smo implementirali takav proces, pa je tako u očuvanju životne sredine na godišnjem nivou smanjenje zagađenosti CO2 za nešto više 1.800.000 kg. Ako bi ekvivalent smanjenja zagađenosti CO2 iskazali u potrošnji goriva to bi bilo, kao da je manje potrošeno 700 000 litara benzina ili 600 000 litara dizela. Ako kao ekvivalnet uzmemo potrošnju uglja to bi bilo kao da je manje potrošeno preko 800 t uglja. Iz svega navedenog jasno je da su projekti koji se tiču obnovljivih izvora energije, posebno solarnih izvora, izuzetno korisni za širu društvenu zajednicu jer direktno doprinose očuvanju okoliša i stavljaju u funkciju korištenje energije koja bi svakako bila izgubljena – dodaju iz ove tešanjske kompanije.
Mesna industrija MADI koristi 32 % električne energije iz vlastite proizvodnje.

S obzirom na sve veći fokus na održivu proizvodnju hrane MADI ulaže u modernizaciju proizvodnih pogona kako bi se smanjio negativan utjecaj na okoliš. Pored toga MADI posjeduje sistem za prečišćavanje otpadnih voda kojim se vrši uklanjanje štetnih materija kao što su hemikalije, teški metali, ulja i slično čime se smanjuje mogućnost zagađenja prirodnih voda i okoliša.
– MADI se svakodnevno sve više okreće prema upotrebi obnovljivih izvora energije, te vrši ugradnju solarnih panela i tako smanjuje ugljični otisak, smanjuje troškove električne energije i stvara energetsku neovisnost. Također, adekvatno zbrinjavamo NUS proizvode, izvozimo ih van zemlje, a oni potom se ponovo koriste kao električna energija, hrana za kućne ljubimce i sl. Moram još reći da MADI svake godine ulaže milione s ciljem održive proizvodnje hrane – kaže Jabandžić.
Kada je riječ o potencijalnim planovima za budućnost do kraja godine očekuju puštanje u rad savremene klaonice goveda pri njihovoj firmi Agrofarms d.o.o. Pored toga ovih dana intezivno rade na ulaganju u proizvodnju svježe pakiranog mesa u Euro Meatu. Riječ je o vrlo skupom projektu u kome će imati posljednju riječ tehnologije, te će biti implementirana na jesen.
– Ne mogu da ne spomenem da je u toku priprema za implementaciju IFS sistema upravljanja, a sve u svemu, cilj nam je zadržati kontinuitet kvaliteta i sigurnosti proizvoda uz optimalno širenje kapaciteta – ukazuje direktor Jabandžić.
Kada je riječ o strateškom opredjeljenju to je svakako domaće tržište, no činjenica je da je MADI dobro prepoznat od strane izvoznih tržišta kako EU, tako i CEFTA-e.
– Kada pričamo o zemljama u koje izvozimo prednjače susjedne zemlje, prvo je to bila Crna Gora, a sada su tu i Hrvatska, Srbija, Slovenija, itd. Ne smijem zaboraviti niti ne tako davni izvoz u Skandinaviju i Njemačku – navodi.
Za Biznis.ba otkrili su da je MADI u pregovorima sa novim poslovnim partnerima te je pitanje dana kada će početi slati piletinu u jednu od zemalja članica CEFTE sa kojom dosad nisu radili.
– Na naše nove proizvode pojedina tržišta su jako dobro reagirala i definitivno ćemo nastaviti trend rasta izvoza, kao što je to i do sada bio primjer – zaključuje Maid Jabandžić.
Preuzeto sa biznis.ba